Sabtu, Mei 16, 2009

spiderman (manusia labah-labah)

dia merupakan seorang wira. wira kegemaran ramai.

setiap wira, ada sejarahnya..pada mulanya, dia merupakan seorang ulat buku. dia adalah pelajar yang amat menyukai mata pelajaran sains. walaupun mata pelajaran tersebut diajar dalam bahasa inggeris, dia teteap meminatinya. atas minatnya itulah dia telah digigit oleh seekor labah-labah yang telah terdedah dengan radioaktif!

kesan dari gigitan itu, dia menjadi 'spiderman'! manusia labah-labah yang mempunyai kekuatan yang hebat, keupayaan memanjat dinding (seperti labah-labah lah!), boleh mengeluarkan 'tali' dari tangannya, buat lompatan jauh, serta yang paling hebat; dia punyai naluri apa yang bakal terjadi padanya! seolah-oleh mengetahui masa depan.. hebat!!

apabila datang keupayaan yang hebat, datang juga tanggungjawap yang hebat. manusia labah-labah tidak mensia-siakan keupayaan yang ada dengan membuat onar, tetapi menggunakannya untuk menjalankan tugas-tugas yang luar biasa baik seperti; menyelamatkan anak dara dari diperkosa di lorong gelap, menyelamatkan kanak-kanak dari dilanggar lori, menyelamatkan mangsa yang teperangkap dalam kebaharan, dan banyak lagi tugas-tugas yang kemungkinan besar tidak dapat dilakukan oleh manusia biasa.

namun begitu, dalam kesibukan dia dalam menyelamatkan dunia.. dia tidak melupakan tugasnya sebagai seorang hamba......



3 ulasan:

  1. semoga saya yang tidak sesibuk dan sehebat manusia labah-labah ini, harap tidak melalaikan solat.

    BalasPadam
  2. semoga kita yang biasa yang dewasa ini dan juga manusia labah-labah kecil itu diperlihara Allah sentiasa di jalan NYA...

    BalasPadam
  3. seseorang pernah berkata;
    "solat mendidik kita displin dengan waktu. oleh itu, lakukanlah perkara berfaedah setiap kali selesai solat"

    BalasPadam